Bagaimana untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Secara semulajadi - Sepuluh Tips

Bagaimana untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Secara semulajadi - Sepuluh Tips

Belajar bagaimana untuk meningkatkan kesihatan anda secara semulajadi boleh memberi anda kualiti yang jauh lebih baik daripada kehidupan. Dan ia mungkin kualiti hidup bahawa kebanyakan orang mahu, dan bukannya kuantiti, atau panjang kehidupan.

Jika anda mempunyai kualiti hidup yang baik, anda boleh berfikir dengan jelas, mempunyai tenaga yang baik dan sebagainya motivasi, menikmati syarikat yang baik, tidak mengalami terutamanya dan, mungkin terbaik dari semua, tidak melihat hidup melalui jerebu keadaan masih khayal.

Berikut adalah beberapa cadangan yang akan kos anda sedikit, tetapi mempunyai potensi untuk membuat perubahan besar kepada kualiti hidup anda.

Pastikan diet anda kaya dengan makanan mentah yang berkualiti, yang adalah makanan yang hidup, penuh dengan enzim, mudah dicerna dan cepat ditukar kepada tenaga yang ada. Sebagai perbandingan, dimasak dan makanan yang diproses adalah 'mati'.
Minum apabila anda dahaga. Minum air terutamanya ditapis. Ringan de-penghidratan boleh menjadi punca pelbagai penyakit, termasuk tekanan darah tinggi. Elakkan kopi berlebihan (diuretik demikian akan meningkatkan dehidrasi anda) dan minuman ringan (yang meningkatkan keasidan badan anda).
Matahari adalah penting kepada semua kehidupan. Pastikan anda terdedah kepadanya tanpa skrin matahari. Tanpa matahari, anda boleh dengan mudah menderita dengan kekurangan vitamin D.
Melihat kepada kesakitan sebagai tanda badan anda, atau beberapa bahagian badan anda memerlukan perhatian. Sakit adalah rakan anda, bukan musuh anda. Ia mengingatkan anda kepada sesuatu yang anda mungkin tidak sedar sebaliknya. Mengelakkan kesakitan dengan ubat tahan sakit menanggalkan fikiran anda daripada badan anda.
Gunakan ubat-ubatan secara menyeluruh di dalam homeopati tertentu, sebagai modaliti kesihatan anda, kerana kerja-kerja ini dengan meningkatkan sistem imun anda. Dadah ini bertindak dengan menekan sistem imun anda.
Melihat sesuatu yang indah atau menakjubkan setiap hari. Ia mungkin warna bunga, penerbangan serangga, angin lembut di pokok, lagu burung, ketawa kecil kanak-kanak, penjagaan dan perhatian pembantu kedai ini, senyuman pasangan anda. Berhenti dan menikmati masa ini. Nikmati ia. Kemudian mencari ia di kawasan lain.
Belajar sesuatu yang baru setiap minggu. Ini bukan sahaja memperkaya hidup anda dengan maklumat yang lebih, tetapi ia memastikan kemahiran pembelajaran anda mengasah dan otak anda tidak sabar-sabar untuk lebih. Ini boleh menjadi salah satu cara yang paling cepat untuk menangani kemurungan.
Belajar untuk menghabiskan masa hanya dengan orang-orang yang memperkayakan hidup anda. Sama ada elakkan mereka yang mengalirkan tenaga anda, atau belajar untuk mematikan, untuk menjauhkan diri, di hadapan mereka. Ini akan menghalang mereka 'mencuri' tenaga anda. Tidak lama kemudian, mereka akan meninggalkan anda sahaja dan beralih kepada orang lain kurang perisai.
Mengambil (setiap hari) tetap masa untuk berehat, untuk menghilangkan tekanan, untuk berehat. Ini boleh menjadi hanya beberapa saat berharga meditasi beberapa kali sehari, atau satu jam di bahagian. Hanya pastikan ia adalah biasa. Belajar untuk meletakkan minda anda dalam neutral.
Belajar mempercayai gerak hati anda, perasaan yang sering datang tiba-tiba, tetapi akan sentiasa memberi isyarat kepada anda untuk menyusahkan dan sentiasa di sebelah anda. Belajar untuk mempercayai keupayaan ini sedikit digunakan boleh mengambil masa, tetapi ia adalah jauh lebih berharga daripada sepuluh PhD ini.
Sebaik sahaja anda sedar bahawa tubuh anda mempunyai keupayaan semula jadi untuk menyembuhkan anda, apabila ia dibekalkan dengan bahan-bahan yang betul, anda tidak akan melihat kepada penyakit dalam cahaya negatif yang sama sekali lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar