Top Empat Tips Untuk Canker luka Rawatan

Top Empat Tips Untuk Canker luka Rawatan

Sariawan, orang-orang kecil, kudis putih yang muncul dalam mulut anda dari semasa ke semasa, boleh menjadi sakit sebenar. Mereka membuat ia sukar untuk makan, dan kadang-kadang menyakitkan untuk bercakap, yang mungkin mengapa anda cari di internet untuk kebusukan yang kudis rawatan. Oleh kerana tiada satu kebusukan penawar sakit, pendekatan yang biasa adalah untuk mencuba perkara-perkara yang berbeza sehingga anda mencari satu yang berfungsi dalam kes anda. Jika anda sudah mempunyai kebusukan sakit lidah, pipi, atau di atas bumbung mulut anda, berikut adalah perkara yang terbaik untuk cuba:

1. Dengan menggunakan gel topikal atau pes yang mempunyai ubat penahan sakit adalah popular over-the-counter kebusukan ubat sakit. Bahan aktif dalam sebahagian besar daripada mereka adalah benzocaine, walaupun penggunaan Benzydamine sedikit atau salisilat choline sebagai satu cara untuk mengurangkan kesakitan. Anda menggunakan ubat-ubatan ini dengan memohon terus kepada sakit tiga atau empat kali sehari seperti yang diperlukan. Ramai daripada mereka mempunyai manfaat tambahan dalam bahawa mereka melindungi sakit dengan lapisan pelindung dari beberapa macam untuk beberapa jam, yang berfungsi untuk membantu mempercepatkan penyembuhan.

2. Satu lagi rawatan yang tidak memerlukan lawatan ke doktor adalah semata-mata untuk membilas mulut dengan air garam (katakan, ½ sudu teh garam dalam 8 auns air) atau ubat kumur komersial (Listerine atau Skop adalah baik) sehingga empat kali sehari. Variasi pada ini termasuk bilas mulut terdiri daripada susu magnesia (bahan aktif dalam kebanyakan antasid), atau Benadryl Alahan cecair, atau campuran susu magnesia dan Benadryl (separuh dan separuh).

3. Jika perkara ubat rumah tidak melakukannya untuk anda, maka ia mungkin masa untuk berkunjung ke doc keluarga. Dia boleh menetapkan hal-hal seperti ubat kumur yang mengandungi dexamethasone, steroid yang kuat yang boleh membawa mereka yang radang sariawan merah sampai. Anda akan mahu berhati-hati dengan itu, walaupun, kerana steroid juga boleh mempunyai beberapa kesan sampingan yang kuat-menggunakan ubat hanya selagi seperti yang diarahkan.

4. Satu lagi alat dalam perang dada doktor adalah ubat baru yang dikenali sebagai Debacterol. Direka khusus untuk sariawan, ia telah ditunjukkan dalam kajian awal untuk mengurangkan masa penyembuhan kepada kira-kira seminggu (masa penyembuhan normal bagi kebanyakan wabak adalah kira-kira lima hari, jadi ubat ini adalah tidak perlu kecuali dalam kes-kes yang teruk).

Mana-mana kaedah yang anda pilih, pastikan anda menghubungi doktor anda jika sariawan tidak hilang dalam masa dua minggu. Sakit mulut yang tidak hilang juga boleh menjadi tanda beberapa jenis kanser, jadi anda mahu untuk memastikan ia sariawan sahaja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar